כותב: Tom rachamim
פורסם ב: 25.12.2022

מה זה איחוד הלוואות?

Rate this post

יוקר המחיה המאמיר לא מותיר שאלות על מצבים בהם אנשים מוצפים בהלוואות… ריבוי של הלוואות עלול להוביל לחוסר יציבות כלכלית קריטית ולכן רבים פונים למשכן את הנכס שבבעלותם לצורך נטילת משכנתא לאיחוד הלוואות. רבים טועים לחשוב כי שאם אין נכס למשכון, לא ניתן לאחד את ההלוואות. אך זו טעות. ניתן לבצע איחוד הלוואות ללא נכס. כאן ריכזנו עבורכם את המידע בנושא. מוזמנים להמשיך לעקוב. נשמח שתשלחו אלינו כל שאלה שצצה לכם בנושא.

תוכן העניינים

למה צריך לאחד הלוואות?

כאשר לא נכנסים לעומק הנושא, מתקשים להבין למה לקחת הלוואה נוספת, הרי יש מספיק הלוואות וריבוי של הלוואות ידוע כחסר יעילות… חשוב להבין זאת לעומק:

אדם שיש לו הלוואה אחת, מתפתה במהירות להלוואה נוספת. יכול להיות שהוא נמצא במצב כלכלי שלא מאפשר לו התכלכלות ללא הלוואות קטנות מידי פעם. הבעיה הגדולה היא מה שקורה לאחר מכן… ללווה יש הכנסות בגובה 10,000 לצורך הדוגמא, הוצאות המחיה הקבועות שלו מסתכמות ב6,000 ₪. עד כאן העניינים בסדר או כמעט בסדר… אבל לאחר תקופה הוא נוטל הלוואה קטנה שתחייב אותו בהחזר חודשי קבוע של 500 ₪. אמנם לא מדובר בסכום גבוה במיוחד, אך הוא בהחלט משמעותי… לאחר תקופה הלווה נוטל הלוואה נוספת שתחייב אותו בהחרים חודשיים של 350 ₪. כך גובה ההתחייבויות החודשיות תופח והלווה מוצא את עצמו נכנס לבור כלכלי עוד לפני שהוא התחיל לשלם את הוצאות המחיה החודשיות וכך הוא מחפש איך לאזן את המצב הכלכלי.

מה זה איחוד הלוואות?

במסגרת איחוד הלוואות נלקחת הלוואה אחת גדולה בגובה ההלוואות שלא נפרעו עדיין וכך באמצעות ההלוואה הגדולה פורעים את כל ההלוואות "הקטנות" ומתחילים להנות מהחזר חודשי אפשרי. הרי את ההלוואה הגדולה פורסים לתקופה אפשרית, בודקים שהלווה יכול לעמוד בגובה ההחזר החודשי ומנסים להתאים את תנאי ההלוואה בצורה הטובה ביותר.

למה איחוד הלוואות הוא משתלם?

איחוד הלוואות מאחד הלוואות רבות להלוואה אחת. אך אם תבחנו את הנתונים תגלו כי כאשר מדובר בסכום הלוואה גבוה יותר, ניתן לפרוס את ההלוואה לתקופה ארוכה יותר ולהנות מהחזר חודשי נוח יותר. בנוסף, גובה הריבית על הלוואה אחת הוא נמוך משמעותית מגובה הריביות שתשלמו על כל הלוואה בנפרד… לאחר איחוד הלוואות קל יותר להתנהל נכון כלכלית ולשמור על איזון התקציב המשפחתי.

מה חשוב לזכור לפני ביצוע איחוד הלוואות?

מי שחושב שאם יש לו חובות והלוואות רבות, הלוואה גדולה לאיחוד הלוואות תפתור את מצבו, טעות היא בידו. לפני שמבצעים איחוד הלוואות חשוב לבצע את הפתרון מהשורש. חשוב להתחיל לנהל מעקב אחר כל ההוצאות הכלכליות. הרי כל עוד וההתנהלות הכלכלית לא הוטמעה מספיק, כאשר האדם יהיה מאוזן מבחינה כלכלית, זה ימשך לתקופה קצרה בלבד… מהר מאוד הוא ישקע בחובות של הלוואות חדשות ומה הועיל בכך…

 

מסיבה זו חשוב לא לוותר על לימוד התנהלות כלכלית נכונה ותקינה ללא פשרות. בדקו מה גובה ההכנסות שלכם לעומת ההוצאות. האם יש צורך בשינוי נתונים? האם יש מקום לחסכונות? האם ניתן לצמצם את גובה ההוצאות. עם ליווי מקצועי יהיה לכם קל יותר. בהצלחה.