חישוב מחיר משכנתא
כותב: refaelshapiro
פורסם ב: 04.08.2019

ביטוח משכנתא – מחיר

5/5 - (11 votes)

כמעט כל מי שבא לרכוש דירה למגורים ובמיוחד אם מדובר בדירה ראשונה, מוצא את עצמו בא להוציא משכנתא. כמעט ואי אפשר לעמוד בתשלומים עבור נכס נדל"ן ללא משכנתא.
כאשר אנחנו באים לקחת משכנתא אנחנו למעשה עומדים בפני צעד מאוד משמעותי מבחינה כלכלית. מדובר בצעד שעשוי להשפיע על החיים הכלכליים שלנו משך עשרות שנים קדימה. על פי רוב נפרסים תשלומי המשכנתא למשך שלושים שנה לערך כאשר האדם או בני הזוג שהוציאו את המשכנתא, מוצאים את עצמם מפרישים בכל חודש סכום עתק מתוך המשכורת החודשית שלהם למען תשלום המשכנתא.

תוכן העניינים

התחייבות מול הבנק

למעשה מדובר בהתחייבות ארוכת טווח מול הבנק, כאשר הלווה מחויב בהתאם לתנאים אשר נקבעו בחוזה מול הבנק – לשלם בכל חודש חלק מתוך סכום ההלוואה שלקח.
ברור שלא רק עבור האדם הפרטי מדובר בפרויקט, במעמסה כלכלית או אפילו בסיכון ברמה כזו או אחרת. גם עבור הבנק, מדובר כאן בסיכון לא פשוט כאשר הוא מעניק הלוואה בסדר גודל עצום ללווה. הוא כמובן רוצה להיות בטוח כי הוא יקבל את כל הכסף בחזרה והכול תוך מזעור סיכונים עד כמה שהדבר אפשרי. כאן אנחנו מגיעים לנושא של ביטוח משכנתא.

ביטוח חיים וביטוח משכנתא – מה זה ועל מה זה?

כאשר אדם בא לקחת משכנתא מהבנק, ידרוש הבנק כי הלווה יעשה ביטוח חיים. הדבר חשוב לשני הצדדים. הן לבנק והן עבור הלווה. כי בכל מקרה שחלילה יקרה ללווה, יוכל הבנק לקבל את כל סכום ההלוואה שעדיין לא הוחזר, מאת החברה המבטחת. גם עבור משפחתו של הלווה מדובר בצעד חשוב ומשמעותי היות והנכס יישאר בידיהם גם אם הלווה עדיין לא סיים לשלם את כל ההתחייבויות שלו.

ביטוח מבנה למשכנתא

מלבד ביטוח חיים למשכנתא, קיים ביטוח נוסף. למעשה משועבדת הדירה אשר עליה לקחו את המשכנתא והיא שייכת לבנק עד אשר מסיימים לשלם את כל תשלומי המשכנתא. במהלך אותם השנים, עלולים לקרות נזקים שונים למבנה. אם זה בעקבות רעידת אדמה ואם זה בעקבות שריפה או פגעי מזג האוויר אם הדירה נפגעת, הרי שהערך שלה יורד באופן משמעותי והלווה מוצא את עצמיו משלפם לבנק תשלומים על נכס שכבר לא שווה את אותו ערך כבתחילה. קורה והנכס ניזוק ברמה כזו עד שהלווה כבר אינו יכול להמשיך ולהתגורר בו. מסיבה זו דורש הבנק מצד הלווים כי אלו יבטחו את הנכס באמצעות ביטוח מבנה. כלך שבכל מקרה של נזקים למבנה, יוכל הבנק לפנות אל חברת הביטוח על מנת שהיא זו שתממן את עלויות התיקונים, השיפוצים או בניית הבית כפי שיידרש.

כמה עולה ביטוח משכנתא?

העלויות של ביטוח משכנתא אלו הן עלויות שמשתנות מתוך התייחסות לפרמטרים שונים. כמו שווי הנכס, עלויות הבנייה ועוד.
ישנה גם משמעות רבה הבאה לידי ביטוי במחיר- בבחירה בחברת הביטוח.