דולרים בקופסא לצורך חסכון
כותב: refaelshapiro
פורסם ב: 04.08.2019

מיחזור משכנתא במזרחי טפחות

5/5 - (32 votes)

כמעט כל מי שרכש לעצמו נכס או דירה למגורים, מוצא את עצמו חותך בכל חודש נתח משמעותי ממשכורתו על מנת לממן את תשלומי המשכנתא. גם אם לפני שלקחנו את המשכנתא בדקנו היטב את כל הנושא, ביררנו על כל האופציות האפשרויות, הן מול הבנקים והן מול חברות המימון הפרטיות ונדמה לנו שבחרנו את האפשרות הכי טובה והכי נוחה עבורנו, עדין, מדובר במעמסה כלכלית לא פשוטה.
חשוב לדעת כי גם לאחר שכבר עשינו את כל שיעורי הבית, לא כדאי לעצום עיניים ולהמשיך להיות משועבדים למשכנתא אשר אותה בחרנו. תמיד כדאי לבדוק אופציות חדשות, לברר על אפשרויות זולות יותר ולנסות לבדוק האם בכל זאת קיימות אפשרויות נוספות.
מיחזור משכנתא – זה עשוי להיות פתרון לא רע בכלל.

תוכן העניינים

מיחזור משכנתא – מה זה?

חשוב שכל מי שלוקח משכנתא יהיה מודע לכך כי הוא מממש לא חייב להישאר משועבד לאותה משכנתא משך כל שנות ההחזר של ההלוואה. בכל מצב כמעט אפשר למחזר אץ המשכנתא ולקחת משכנתא חילופית. כך לדוגמא אם גיליתם שישנה משכנתא אשר מציעה לכם תשלומי ריבית נמוכים יותר או שמדובר בתנאי תשלום בפריסה נוחה יותר, הרי שתוכלו בהחלט להוציא משכנתא חדשה ולפרוע את המשכנתא המקורית שכבר לקחתם ולהתחיל לשלם בצורה שיותר מתאימה לכם ולאפשרויות שלכם.

עמל פירעון מוקדם בעת מחזור משכנתא

אז זה נשמע אולי מאוד פשוט, אך זה לא באמת כך. כי כאשר אנחנו באים לפרוע מוקדם מהזמן שנקבע את המשכנתא שלנו אנחנו עשויים למצוא את עצמנו נאלצים לשלם עמלה בגין פירעון מוקדם. העמלה עשויה להיות גבוהה עד שהמחזור של המשכנתא כבר לאט ממש יהיה משתלם. מסיבה זו חשוב לבדוק לפני הכול מה תהיה גובה העמלה במקרה ונרצה להשיב את ההלוואה טרם זמנה. העמלה מחושבת על פי רוב בהתאם להפרש בין הריבית אותה אתם משלמים כיום על ההלוואה שלכם ביחס לריבית אשר משולמת כיום על אותה הלוואה באותו המסלול. רק במקרים אשר בהם הריבית החדשה תהיה נמוכה יותר מהריבית הממוצעת של בנק ישראל, או אז יהיה זה תהליך משתלם.

מחסום של הגיל

היבט נוסף שחשוב מאוד לתת עליו את הדעת זהו הגיל של הלווה. לווה צעיר משלם באופן טבעי ביטוח חיים בעלות נמוכה יותר מאשר אדם מבוגר. אדם שעבר את גיל 55 והוא מעוניין למחזר את המשכנתא שלו, חשוב שיבדוק האם אכן הדבר עדיין נכון עבורו והוא משתלם גם מבחינת העלויות שיהיו לו עבור ביטוח החיים.
בבנק מזרחי טפחות מציעים לכם מסלולי משכנתא שווים במיוחד. גם אם כבר יש לכם משכנתא במקום אחר, שווה לכם לבדוק את העניין, לנסות לברר מה ההצעות ומהם המסלולים המוצעים ואולי תתחילו לשלם פחות.