חסכון במחזור משכנתא
כותב: refaelshapiro
פורסם ב: 16.09.2019

טיפים לפתיחת עסק

Rate this post

 

רבים הם השכירים השואפים להשתחרר מהכבלים ומבקשים להפוך לעצמאיים. הם לא רוצים שיהיה להם 'בוס' על הראש, הם רוצים להתנהל בקצב שלהם ולהיות ה'בוסים' של עצמם. רבים מבקשים ללכת על גדול ולפתוח עסק של ממש.

האם הם צודקים או לא, והאם אכן החיים שלהם יהפכו להיות קלים יותר בעקבות זאת? לא נדון בזה במסגרת זו אך נבקש להעניק למעוניינים בפתיחת עסק עצמאי, כמה וכמה טיפים אשר יסייעו להם לצלוח את כל הדרך בשלום.

כדאי לדעת לפני יציאה לדרך…

1. לא מגשימים חלומות לפני שמתעוררים…

יש אנשים רבים אשר חולמים על פתיחת עסק בתחום ספציפי. האצת היא שמדובר בחלום ילדות שמלווה אותם שנים ארוכות והם מבקשים סוף סוף לראות את עצמם מנהלים את העסק עליו הם הגו וחשוב ימים ולילות. חשוב לדעת כי גם אם מדובר בחלום שנראה כי הוא מבוסס ויש בהחלט על מה לסמוך, עדיין חשוב לבדוק את הרעיון מול המציאות הקיימת. כלומר, כאשר מדובר בפתיחה של עסק, חובה להיות מציאותיים ולהחליט רק לאחר בדיקה ריאלית של השטח.

2. נעזרים באנשי מקצוע

לפני שקופצים למים, ומדובר לא פעם במים מאוד עמוקים, כדאי מאוד להיוועץ באיש מקצוע מתחום ייעוץ העסקי על מנת לבדוק יחד עמו האם אכן מדובר ביוזמה משתלמת ובכזו שתצליח להניב רווחים מרשימים.

לא פעם אפשר יהיה להגיע למסקנות חדשות לאחר הייעוץ עם איש המקצוע אשר יבהיר נקודות שלא חשבנו עליהם קודם לכן.

3. מתמקדים בקהל היעד

גם אם נראה כי אכן מדובר ברעיון מוצלח וכזה שעושי בהחלט להצליח, עדיין חשוב מאוד להתמקד בקהל היעד. יהיה זה מאוד לא חכם להקים בית עסק הנועד לצעירים באזור המיושב בעיקר במשפחות או אנשים מבוגרים. כך גם להיפך. כל בית עסק אמור להפנות את המשאבים אל עבר קהל היעד כאשר זה כולל בראש ובראשונה את המיקום הנכון.

4. מבצעי היכרות

כל בית עסק חדש, מתקבל על פי רוב במעט חשדנות. אם לא מדובר במותג מוכר ומצליח, הרי שלא מיד ירבו הקופצים והלקוחות לא ממש ינהרו אל בית העסק. זה בדיוק הזמן לערוך מבצעי היכרות לרגל הפתיחה, להבטיח מתנות למצטרפים חדשים ובעיקר לצ'פר את מי שיבצע רכישות בבית העסק. לא פעם נכנסים לקוחות רק בגלל המבצע ותוך זמן קצר הם הופכים להיות לקוחות נלהבים.

5. מקימים מועדון לקוחות

כיום מקובל מאוד בבתי עסק רבים להקים מועדון לקוחות. כאשר יש מועדון לקוחות, יש לעסק למעשה קהל לקוחות נאמן, מעגל איתן שישמור אמונים לבית העסק. הוא ידע כי דווקא שם כדאי לו לקנות כי הוא צובר נקודות, הוא מקבל הטבות ובקיצור – שווה לו.

6. ניהול חשבונות קפדני

הדבר הכי חשוב הוא לנהל את שבונות העסק בצורה הכי קפדנית והכי מדויקת. גם אם נראה שהעסק מוכר והוא מרוויח היטב בכל יום, לא תמי זה יבוא לידי ביטוי בחשבון החודשי. לא פעם מתברר בסוף החודש כי רמת ההוצאות גדולה פי כמה מרמת ההכנסות והעסק בכלל לא מרוויח בסופו של יום.

7. מתמידים בפעילות העסקית

בית העסק לא יכול לשקוט על שמריו. הוא חייב להתמיד כל העת בפעילויות שונות, במבצעים, בהטבות ללקוחות ולשמר את המעגל העסקי על מנת שהוא רק ילך ויתרחב ולא ישקע.

עם פעילות נכונה ועקבית – העסק יצליח ובגדול!