קניית דירה ללא הון עצמי
כותב: refaelshapiro
פורסם ב: 16.04.2023

קניית דירה ללא הון עצמי

Rate this post

בשנים האחרונות אנו רואים מגמה מתמדת של עליית מחירי הדירות בישראל, כתוצאה מכך אנשים רבים רואים את החלום על רכישת דירה בארץ ישראל חומק מבין הידיים.

יחד עם זאת אלו שעדיין לא לגמרי ויתרו תוהים האם קניית דירה ללא הון עצמי היא אפשרית?.

אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות סביב הנושא – בדיוק לשם ככך אנשי המקצוע של מרכז המשכנתאות פה לעשות לכם סדר.

תוכן העניינים

״כמה הון עצמי נדרש היום?״

כיום לשם רכישת דירה אנו מוצאים את עצמנו נכנסים אל הלוואה גדולה בדמות משכנתא, אך לשם לקיחת המשכנתא על מבקשי ההלוואה להיות בעלי הון עצמי מספק לשם רכישת הדירה.

אנו למדים כי בנק נותן למשכנתא כ – 75% מימון ומצפה מהצד השני להביא את 25% הנותרים.

לדוגמא, אם תרצו לרכוש דירה בסך מיליון שקלים תתבקשו להביא 250,000 הון עצמי והבנק יתן לכם מטעמו משכנתא על סך 750,000 בתנאים שונים.

שוק המשכנתאות נחשב לשוק לא יציב ואנו רואים מגוון רחב של מגבלות מטעם בנק ישראל על שוק זה, אך יחד עם זאת זהו לא סוף העולם וניתן כיום לרכוש דירה ללא הון עצמי ובליווי של בעל מקצוע המתמחה בתחום.

קניית דירה ללא הון עצמי – מה האפשרויות העומדות בפנינו?

כאשר אנחנו מדברים על רכישת דירה ללא הון עצמי אנו רואים מגוון רחב של דרכים בהם נוכל להגיע אל משכנתא ללא ״הון עצמי״ ראשוני.

בין הדרכים השכיחות אנו רואים:

פניה אל מספר גופים בנקאייםקניית דירה ללא הון עצמי

בהנחה ואין לכם את 25% הדרושים לשם קניית דירה ללא הון עצמי אנו רואים מספר אפשרויות העומדות בפניכם לשם רכישת הדירה.

אחת מן האפשרויות היא פניה אל גוף בנקאי נוסף אשר יתן לכם הלוואה.

כיום ניתן לראות מגוון רחב של אפיקי הלוואות לרבות אפיק ״הלוואה לכל מטרה״, דרך הלוואה זו תוכלו להגיע אל 25-30% מן ערך הדירה שלכם ולפנות לבנק למשכנתאות במטרה לקבל את ה70% הנוספים.

יחד עם זאת חשוב לציין שמדובר במקרה בו אתם לוקחים מימון של 100% מערך הדירה ואנו לא נרצה לעשות זאת ללא ייעוץ פנסיוני ופיננסי מקיף של בעל מקצוע המתמחה בתחום. לשיחה עם יועץ משכנתאות מקצועי, צרו איתנו קשר.

להיעזר בדירה של ההורים

בהנחה וההורים שלכם כבר סיימו את תשלומי המשכנתא על הבית שלהם ו/או לחילופין שילמו למעלה מ – 90% מן תשלומי המשכנתא תוכלו לקבל מהבנק משכנתא על דירתם בשיעור של בין 40-50% בהתאמה.

בהנחה וההורים יסכימו תוכלו להשיג דרכם את המימון הראשוני לשם רכישת הדירה ולקיחת משכנתא.

לא חייב ישר דירה בצהלה

לפני שאתם קופצים לדירה יוקרתית. תוכלו לרכוש דירה במחירים זולים יותר באזורים אטרקטיביים אחרים ברחבי הארץ ולהשכיר את הדירה לשוכרים פוטנציאליים.

בזמן הזה השוכר ישלם לכם את ״המשכנתא״ ואתם תוכלו ליהנות מערך עליית הדירה עם הזמן ולמכור אותה במחיר גבוה מן המחיר שלה ובכך להתקדם אל ההון העצמי שרציתם לשם דירת החלומות שלכם.

אפיקים פיננסים נוספים

כיום אנו רואים אפיקים פיננסים נוספים בהם נוכל להיעזר – קרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות.

החשיבות בעבודה אל מול חברה המתמחה בעולם הפיננסים והמשכנתאות

אל תקפצו לנושא של קניית דירה ללא הון עצמי, ללא היוועצות עם מומחים בנושא.

אנו רואים חשיבות רבה בעבודה אל מול חברה המתמחה בעולם הפיננסים והמשכנתאות לפני שאנחנו נכנסים למשכנתא, על אחת כמה וכמה כאשר אנחנו מדברים על רכישת דירה העשויה להיעשות במימון מלא לחלוטין.

דרך עבודה עם חברה המתמחה בתחום אנו נוכל לאפיין את הצרכים שלנו, לבנות פרופיל פיננסי ואף לצמצם משמעותית את הריביות אותן נשלם בנוסף לקרן במהלך השנים.

המרכז למשכנתאות הינה אחת מן החברות המובילות בישראל וליווה במרוצת השנים אלפי לקוחות לרכישת הדירה הראשונה שלהם ללא הון עצמי כלל.

מידע נוסף שיכול לעזור לכם:

אמרתם קניית דירה ללא הון עצמי – אמרתם מרכז המשכנתאות