משכנתא לדירה ראשונה
כותב: refaelshapiro
פורסם ב: 10.04.2023

משכנתא לדירה ראשונה

Rate this post

לקיחת משכנתא לדירה ראשונה היא רגע מרגש במיוחד אך טומנת בחובה לא מעט אתגרים וחששות.

אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות משכנתא לדירה ראשונה – בדיוק לשם כך אנשי המקצוע של המרכז למשכנתאות פה לעשות לכם קצת סדר.

תוכן העניינים

עושים מעט סדר: מהי משכנתא הנלקחת לשם רכישת דירה ראשונה?

יצא לכם לשמוע לא מעט פעמים את הביטוי משכנתא לדירה ראשונה אך יחד עם זאת אתם מרגישים שאתם עדיין לא ממש חדים על הפרטים.

כאשר אנחנו מדברים על משכנתא לדירה ראשונה אנו מדברים על פתרון מימון(הלוואה) הניתנת לטווח ארוך לשם רכישת הנכס שלכם.

כאשר אנחנו ניגשים ללקיחת משכנתא בפעם הראשונה הבנק ירצה לחקור אודות ההון העצמי הראשוני שלנו ואת מצבנו הפיננסי על מנת להתאים את רמת הסיכון עבורו ואת סכום המשכנתא המקסימלי אותו נוכל לקחת.

כמו כן אנו למדים כי משכנתא ניתנת כהלוואה כאשר הנכס אותו אנו רוכשים משמש בתור הבטוחה כנגד הלוואה וישועבד לבנק עד לרגע שבו תסיימו לשלם את סכום המשכנתא במלואו (קרן) לצד ריביות המשכנתא שיקבעו.

משכנתא נחשבת לפתרון הטוב ביותר לשם רכישת דירה ראשונה ואין זה פלא כי מרבית הישראלים פועלים לאפיק מימון זה לשם רכישת דירתם הראשונה.

יחד עם זאת לקיחת משכנתא צריכה להיעשות בצורה מקצועית יחד עם בעל מקצוע המתמחה בתחום אשר ידע לאפיין את הצרכים שלנו, לבנות עבורנו פרופיל פיננסי לצד תמהיל משכנתא ולייצג אותנו אל מול הגופים הבנקאיים השונים כאשר המטרה המרכזית היא להשיג עבורנו את המשכנתא הטובה ביותר לצרכים שלנו בריביות הנמוכות ביותר.משכנתא לדירה ראשונה

משכנתא לדירה ראשונה – הון עצמי ראשוני

כאשר אנחנו ניגש בפעם הראשונה לקחת משכנתא אנו נדרש בהון עצמי ראשוני לשם רכישת הדירה.

ההון העצמי אותו נדרש לתת לבנקים משתנה מאדם לאדם ומושפע מסכום הלוואת המשכנתא אותה נבקש.

אנו למדים כי במשכנתא ראשונה וללא שום בעיות בנקאיות בעבר ניתן להשיג משכנתא אשר יכולה להגיע עד ל  – 75% מן ערך הנכס.

כך שתצטרכו להביא הון עצמי של כ – 25% מהבית. לצד זה אנו רואים כי מדינת ישראל פועלת ללא לאות ומקדמת תוכניות רבות כמו מחיר למשתכן ודירה בהנחה אשר במהלכם תוכלו לקנות דירות במחיר זול מן הערך הרגיל שלהם לצד פתרונות מימון משכנתא של עד 90%.

אם אתם ניגשים לשם לקיחת משכנתא לדירה ראשונה אנו מייעצים לכם לעבוד אל מול יועץ משכנתאות המתמחה בתחום אשר יציג לכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם.

קראו עוד: איך קונים דירה עם משכנתא

החשיבות בעבודה עם יועץ משכנתא המתמחה בתחום

כיום מחיפוש קטן במנועי החיפוש וברשתות החברתיות השונות אנו רואים עשרות בעלי מקצוע ונותני שירות המציגים את עצמם כמתמחים בעולם המשכנתאות, מתוך כך אנשים רבים חווים חוסר בלבול ותוהים איך יוכלו לבחור את יועץ המשכנתאות הטוב ביותר עבורם.

אנו נרצה לבדוק שיועץ המשכנתאות איתו אנו עובדים הינו בעל ניסיון, ותק ומוניטין בעולם המשכנתאות – יועץ זה ידע איך לגשת בצורה נכונה אל המלאכה ולשרת את האינטרסים שלנו על הצד הטוב ביותר.

קראו עוד:

אפיון נכון של המשכנתא

משכנתא אמנם נלקחת עכשיו אך צריכה להיבנות על גבי תוכנית של 15-30 שנים בהתאמה.

מדובר בהחלטה אשר לוקחת איתנו חלק ומלווה אותנו במגוון רחב של היבטים בחיים שלנו ויש בכוחה להשפיע בצורה ישירה על איכות ואורח החיים שלנו.

אנו נרצה לאפיין את המשכנתא שלנו בהתאם לפרופיל הפיננסי שלנו תוך כדי שאנחנו מסתכלים על העתיד – הכנסות צפויות, הוצאות צפויות, ילדים, רכישת רכב, חופשה ו/או כל דבר אשר עלול להכביד בצורה כזו ו/או אחרת על יכולת ההחזר שלנו.

דרך עבודה עם יועצי המשכנתאות של המרכז למשכנתאות תוכלו לאפיין את המשכנתא שלכם בצורה הטובה ביותר וליהנות מניסיון רב בעולם הפיננסים לצד כוח מיקוח אל מול הבנקים.

יועצי המשכנתאות של המרכז למשכנתאות מצליחים לחסוך עשרות ואף מאות אלפי שקלים במשכנתא אחת בודדה.

אמרתם משכנתא לדירה ראשונה – אמרתם המרכז למשכנתאות